Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
> Dat ben ik!
is dat ook weer te tracken? kom op, speurneuzen!
> Ik had vroeger een wiskunde leraar die Tjibbe Krottje heette… prima vent, vast geen familie? of wel????
Hoi, ik ken een “oma” Krottje uit Oost-Souburg, is dat ook familie van je?
Groetjes van Truffie
hccnet ben ik ook
waar zitten die statistieken? dan zit ik er nu ook tussen namelijk
> En dan is deze jongen voor 3 weken op vakantie!
waarheen? (kunnen we je op komen zoeken)
> Een josti-hawaii
??? EJ
JANETTE
zit ni vies te zien en vooral ni uit te dagen. tis ni datk nen gabber ben en mss minder intelegent ben, da ge van die cut moeilijke moppen ier moet opzetten. Waar zijn de simpele grapjes gebleven van: HEt is bruin en komt uit u gat en woont in maroko?.. KAKA!!Ook grappig: toets je Bruijnen in in Koekul, dan verschijnt pim!
>
> … en wat dacht ja van 2314? Maar goed datie niet zichtbaar is: zoiets heb ik nog nog nooit op het surfende/survende net meegemaakt, wat een vunzigheid (www.google.nl, zoek Jeaninuh) op een bruin stokje (www.google.nl, zoek Bruijnuh)…… en wat dacht ja van 2314? Maar goed datie niet zichtbaar is: zoiets heb ik nog nog nooit op het surfende/survende net meegemaakt, wat een vunzigheid (www.google.nl, zoek Jeaninuh) op een bruin stokje (www.google.nl, zoek Bruijnuh)…
> > > > Nee, ik vind het niet gezellig, omdat gezelligheid slechts uit de fles te halen is, en ik krijg de indruk dat wij hier geflest (kopschip!) worden, want het is verboden aapjes nootjes voederen (ook als ze happen), echter een bedankje is op zijn/haar plaats voor mijn alom volprezen gelaatsovertuiging! Edoch, de vervolgde studiedirectie is alom misjuist.
> > > Goh…. Nou, het eerste gedeelte kon ik nog wel volgen. Maar kan de rest misschien in Jip en Janneke taal?
> > > Alleen de laatste zin heeft uitleg nodig…> > > P.S. Je wordt niet geflest.Probeer m’n mailadres maar eens uit…
>
> Het is verdorie KOFSCHIP en niet koPschipen Edoch: zoek onder E in je woordenboekje
> Een invasie van vreemden
> check messages 2308 en 2311.
> Het lijkt er op dat Linda Krottje weer terug is, maar die andere respondent is ook niet mis.Ja maar waarom komen deze berichten dan niet zichtbaar op den Tisch? Dat snap ik nog niet helemaal
> > > Nee, ik vind het niet gezellig, omdat gezelligheid slechts uit de fles te halen is, en ik krijg de indruk dat wij hier geflest (kopschip!) worden, want het is verboden aapjes nootjes voederen (ook als ze happen), echter een bedankje is op zijn/haar plaats voor mijn alom volprezen gelaatsovertuiging! Edoch, de vervolgde studiedirectie is alom misjuist.
> > Goh…. Nou, het eerste gedeelte kon ik nog wel volgen. Maar kan de rest misschien in Jip en Janneke taal?
> > Alleen de laatste zin heeft uitleg nodig…> > P.S. Je wordt niet geflest.Probeer m’n mailadres maar eens uit…
Het is verdorie KOFSCHIP en niet koPschip
> > Jemig wat een pech had ik die dag! Mis ik tot overmaat van ramp ook nog eens de borrel ter ere van deze rampspoed.
> > Vrees niet, ik ben er nog (van)..
>
> Nogmaals sorry Gijssie dat ik je ‘s nachts wakker heb gebeld, maar we hadden echt de P. nodig om onze borrel te openen….Dat snap ik, jammer dat je niet mag bellen in de Hijweege anders had ik het graag gedaan.
Je belde me niet wakker hoor, klonk ik zo slecht??
> > Nee, ik vind het niet gezellig, omdat gezelligheid slechts uit de fles te halen is, en ik krijg de indruk dat wij hier geflest (kopschip!) worden, want het is verboden aapjes nootjes voederen (ook als ze happen), echter een bedankje is op zijn/haar plaats voor mijn alom volprezen gelaatsovertuiging! Edoch, de vervolgde studiedirectie is alom misjuist.
> Goh…. Nou, het eerste gedeelte kon ik nog wel volgen. Maar kan de rest misschien in Jip en Janneke taal?
> Alleen de laatste zin heeft uitleg nodig…> P.S. Je wordt niet geflest.Probeer m’n mailadres maar eens uit…
> Jemig wat een pech had ik die dag! Mis ik tot overmaat van ramp ook nog eens de borrel ter ere van deze rampspoed.
> Vrees niet, ik ben er nog (van)..
Nogmaals sorry Gijssie dat ik je ‘s nachts wakker heb gebeld, maar we hadden echt de P. nodig om onze borrel te openen….
Where might I locate a version of the story of Diogenes living in his tub in which he is said to learn contentment with poverty from a mouse? A Sixteenth Century playwright mentions this tale, and I need to know if the mouse was male or female in the original story. Any help with this would be greatly appreciated. Thanks!
> Diogenes of Sinope (4th cn. BCE.)
> Diogenes was a Cynic philosopher of Sinope. His father, Icesias, a banker, was convicted of debasing the public coin, and was obliged to leave the country; or, according to another account, his father and himself were charged with this offense, and the former was thrown into prison, while the son escaped and went to Athens. Here he attached himself, as a disciple, to Antisthenes, who was at the head of the Cynics. Antisthenes at first refused to admit him into his house and even struck him with a stick. Diogenes calmly bore the rebuke and said, “Strike me, Antisthenes, but you will never find a stick sufficiently hard to remove me from your presence, while you speak anything worth hearing.” The philosopher was so much pleased with this reply that he at once admitted him among his scholars. Diogenes fully adopted the principles and character of his master. Renouncing every other object of ambition, he distinguished himself by his contempt of riches and honors and by his invectives against luxury. He wore a coarse cloak, carried a wallet and a staff, made the porticoes and other public places his habitation, and depended upon casual contributions for his daily bread. He asked a friend to procure him a cell to live in; when there was a delay, he took up abode in a pithos, or large tub, in the Metroum. It is probable, however, that this was only a temporary expression of indignation and contempt, and that he did not make it the settled place of his residence. This famous “tub” is indeed celebrated by Juvenal; it is also ridiculed by Lucian and mentioned by Seneca. But no notice is taken of this by other ancient writers who have mentioned this philosopher.
> It cannot be doubted, however, that Diogenes practiced self-control and a most rigid abstinence — exposing himself to the utmost extremes of heat and cold and living upon the simplest diet, casually supplied by the hand of charity. In his old age, sailing to Aegina, he was taken by pirates and carried to Crete, where he was exposed to sale in the public market. When the auctioneer asked him what he could do, he said, “I can govern men; therefore sell me to one who wants a master.” Xeniades, a wealthy Corinthian, happening at that instant to pass by, was struck with the singularity of his reply and purchased him. On their arrival at Corinth, Xeniades gave him his freedom and committed to him the education of his children and the direction of his domestic concerns. Diogenes executed this trust with so much judgment and fidelity that Xeniades used to say that the gods had sent a good genius to his house.
> During his residence at Corinth, an interview between him and Alexander is said to have taken place. Plutarch relates that Alexander, when at Corinth, receiving the congratulations of all ranks on being appointed to command the army of the Greeks against the Persians, missed Diogenes among the number, with whose character he was acquainted. Curious to see the one who exhibited such haughty independence of spirit, Alexander went in search of him and found him sitting in his tub in the sun. “I am Alexander the Great,” said the monarch. “And I am Diogenes the Cynic,”replied the philosopher. Alexander then requested that he would inform him what service he could render him. “Stand from between me and the sun,” said the Cynic. Alexander, struck with the reply, said to his friends, who were ridiculing the whimsical singularity of the philosopher, “If I were not Alexander, I should wish to be Diogenes.” This story is too good to be omitted, but there are several circumstances which in some degree diminish its credibility. It supposes Diogenes to have lived in his tub at Corinth, whereas it is certain that he lived there in the house of Xeniades, and that, if he had ever dwelt in a tub, he left it behind him at Athens. Alexander, moreover, was at this time scarcely twenty years old, and could not call himself Alexander the Great, for he did not receive this title till his Persian and Indian expedition, after which he never returned to Greece; yet the whole transaction represents him as elated with the pride of conquest. Diogenes probably was visited by Alexander, when the latter held the general assembly of the Greeks at Corinth, and was received by him with rudeness and incivility, which may have given rise to the whole story. The philosopher at this time would have been about seventy years of age.
> Various accounts are given concerning the manner and time of his death. It seems most probable that he died at Corinth, of mere decay, in the ninetieth year of his age and in the 114th Olympiad. A column of Parian marble, terminating in the figure of a dog, was raised over his tomb. His fellow-townsmen of Sinope also erected brazen statues in memory of the philosopher. Diogenes left behind him no system of philosophy. After the example of his school, he was more attentive to practical than to theoretical wisdom.
> > Dus, uuuuuh, misschien een briefje sturen?
-
AuthorPosts