Was een avontuur

Home Forums Stammtisch Was een avontuur

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by  admin 23 years, 5 months ago.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author

admin
    Keymaster

Gelukkig was mijn tochtje naar de wasserette met mijn Boulonais-kledij een succes geworden, hoewel ik het op de heenreis een beetje genant vond om met een V&D circusprijzentas met bezutte kroegkleren naar de overkant van de straat te sluieren. Met de gedachte aan de kater van de ratjetoe van wijvendrankjes van de avond ervoor in mijn achterhoofd voelde ik mij een enorme misse struikrover, die een touwtje in de container van de ‘Zak-van-Max’ heeft gedaan om de afgedankte kleerscheuren van opruimers te recyclen.

Desalnietemin moest ik de geloofwaardigheid van de wasbaas niet onderschatten: ik had hem reeds 1.50 euro vooruit betaald en dat was natuurlijk slechts een mondelinge afspraak, waarbij de rest van het personeel wel aanwezig was, maar onder invloed van de achtergrond gronden niet voor rekening vatbaar was voor de verrekende was, dus.

Zonder bonnetje stapte ik de waszaak binnen, zonder te bellen, te kloppen of te brievenbusrammelen. In de wachtruimte was niemand te bekennen, dus wandelde ik door naar boven de stelde me voor aan een nieuwe werkneemster. Ik stelde me aan het blonde mokkel voor als ‘wasvriend’. Zonder dat de vonken oversprongen, stond haar hart in vuur en vlam en vormden de razendrode lippen een vurig verlangen naar het ophangen van mijn te doene wasje. Ze ging verder met zuigen…

Toen zette ik mijn jeukende crimi-muts af en stroop nog een verdieping omhoog. Weer werd ik bevangen door een wimpelende bips, die als een zonnebloem rond de zon circelde. Alle wasmachines waren nu leeggeruimd, dus pakte ik het Euroshopper wasmiddel en bedacht aan de hand van de plaatjes hoe bevuild mijn goedje was. Even kijken: nee, er staat geen plaatje met een compleet vieze broek op met was schone eilanden erin. Hmmm. Ik werd niet van slag gebracht, omdat ik een lineaire tred ontdekte in de hoeveelheid vlekken op de afgebeelde broek en de hoeveelheid halve schepjes waspoeder. Zonder schepje giette ik er een berg poeder in…

Twee uur later kwam ik terug en bleek mijn wasgoed door de wasbaas opgehangen te zijn. Mijn achtergelaten V&D tasje was als vuilniszak gebruikt, die ik prompt leegde op de zolder en er mijn natte excursiekloffie inpropte.

Volgend jaar heb ik gelukkig schone kleren aan!

Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.