Home › Forums › Stammtisch › Verslag2
This topic contains 6 replies, has 6 voices, and was last updated by Douwe van Hinsbergen 20 years ago.
-
AuthorPosts
-
April 16, 2005 at 01:56 #14670
Voor degenen die zich nog afvragen waarom ik eruit gezet ben zal ik er zo feitelijk mogelijk verslag van doen.
Naar aanleiding van ons “Music-manâ€-lied waren er zes rondjes bar gemaakt. Ik heb ook 8 rondjes bar gehoord, maar het kunnen er ook minder dan zes zijn. Deze wilden de KK-ers graag afgerekend zien en de discussie centreerde zich rond de volgende eisen:
1. excuses van mij persoonlijk aan de Hijweege-tappers (wilde ik ook doen)
2. twee rondjes bar voor de kroeg afrekenen
De tweede eis was mij echter nog niet geheel duidelijk dus ik wilde graag opheldering. Opheldering was echter moeilijk te verkrijgen want de KK-ers (Arjan (kaal-blond) en Bram (zwart haar)) vielen mij nogal eens in de rede. Ik had gehoord dat twee rondjes bar niet naar ons zouden gaan en dat we nog vier rondjes bar afrekenen moesten. Wanneer en in welke tijd dit dan (eventueel) zou moeten gebeuren was me niet duidelijk. Bovendien vond ik dat er best 1 rondje bar van de twee die er in ieder geval afgerekend zouden worden naar ons mocht gaan.
Maar dit waren slechts gedachten die ik niet uiten kon omdat ik in de rede gevallen werd en bovendien begon Bram af te tellen vanaf twee minuten. Als ik daarvoor geen beslissing zou nemen zou ik eruit gezet worden.
Op deze manier beperkte hij zichzelf en mij in de te belopen wegen om het probleem op te lossen. De afspraken waren niet duidelijk en er werd ook alleen nog maar afgeteld. Ik kreeg geen opheldering meer en toen werd ik eruit gezet.Voor degene die niet aanwezig waren: de rest van het College verliet de kroeg uit vrije wil, waarvan tenminste de meesten uit onvrede.
April 16, 2005 at 02:16 #20326Waarom heb ik zowel de pet als de kater van tante Jet?
En wie heplt me er van af?April 16, 2005 at 07:17 #20327Zucht, wat is er met de kroegleiding aan de hand de laatste jaren? Ik kan me nog herinneren dat in het SB van W. Mooij (1999 of zo?) de SB’er tegen de tappers zeiden, nadat ze onderge-washmachined waren: “ach, ben je nat? Had je maar aan de kant moeten gaan. Ik hoop dat je er van geleerd hebt” En gelijk hadden ze natuurlijk.
April 16, 2005 at 10:51 #20329Ik vond het nogal stom van de KK om deze actie uit te halen. Was een geweldige avond, leuk sfeertje, veel ouwe zakken (Miolnir) en wat jong spul. De KK heeft geldingsdrang, en zie daar, weg sfeer, weg mensen, weg omzet.
Kan de commissie Misse Spindoctor er niet voor zorgen dat de Praeses qq in het SB zit? Zijn we van dat rondjebar gejammer ook af.
April 17, 2005 at 11:39 #20332KK: Vind je het normaal om mensen die jullie niet eens kennen en op hun vrije avond voor jullie staan te tappen, onder te spugen?
Frans: Tsja, dat is inderdaad wel een beetje raar, maar aan de andere kant gebeuren er wel meer rare dingen hier, gebeurt dit al jaren en kunnen ze gewoon opzij stappen.
KK: Dan moeten jullie voortaan voordat jullie gaan zingen de tappers waarschuwen, want die kunnen dat ook niet weten.Het leermoment van vrijdag is dus dat we voor de musicman eerst de tappers inlichten, ze eventueel voorzien van regenkleding, en met elkaar afspreken wie van ons over de bar sproeit anders moeten we meer dan een rondje afrekenen. HAHAHAHAHA.
April 17, 2005 at 12:37 #20334Als die tappers nou gewoon wat vaker zouden komen en er niet steeds van die september tappers zijn.
April 18, 2005 at 11:58 #20340Volgende keer nemen we een paraplu mee voor de tappers. Die geven we dan zonder iets te zeggen, zingen de Music Man, sproeien vervolgens de verbaasde tappers kletsnat, en lachen ze daarna uit omdat ze met een dichte plu in hun handen staan.
Ja, lijkt me wel wat. En ik stel voor dat ik in het vervolg de enige ben die over de bar kwijlt, want volgens de KK heb ik in het SB gezeten.
-
AuthorPosts
You must be logged in to reply to this topic.