Time for change?

Home Forums Stammtisch Time for change?

This topic contains 23 replies, has 12 voices, and was last updated by  Hoepel 16 years, 5 months ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Ik heb net met Pieter eens even zitten discussiëren over de stand van zaken en de komende excursie.
    Om met het laatste te beginnen: wij denken dat het beter is om dit weekend geen nieuwe leden mee te nemen. We moeten eerst eens nadenken over de toekomst van het College. Misschien is dit weekend een goed moment om dat te doen. We hebben heel lang ons best gedaan om de club in stand te houden zoals het altijd geweest is, maar wij denken dat het tijd is om de realiteit onder ogen te zien, en die is dat het gewoon niet meer gaat. De tijden zijn veranderd.
    We hebben een grote groep mensen die zeer gemotiveerd is om het College in stand te houden, maar het aandeel studenten is te klein om op de oude voet door te gaan. Het is voor de meeste mensen gewoon niet haalbaar om doordeweek naar ALV’s en borrels te komen of om een jaartje bestuur te doen.
    Wij denken dat het beter zou zijn om over te gaan in een reünistenclub. Dan kunnen we alles wat zo goed is aan Miölnir behouden. Krampachtig vasthouden aan een model dat niet meer past bij de huidige realiteit schaadt de zaak alleen maar.

Menne
    Participant

Geen nullen mee lijkt me nu ook de beste optie.
    Ik ben het ook eens om de voorgestelde discussie maar eens te gaan houden.

McBrown
    Participant

Yep, we moeten geen nullen meenemen op zaterdag in de loop van de middag/avond. We hebben deze discussie al diverse keren eerder gehouden, misschien moeten er maar ‘ns spijkers met koppen geslagen worden.

CHANGE we believe in!

jodiwatervogel
    Participant

Ik kan me er ook wel in vinden om dit keer geen nullen mee te nemen, echter zie ik wel gelijk weer een probleem. Ik neem aan dat dat je wel nieuwe aanwas wil blijven houden, en dat je dat wil doen in de vorm van een soort van kennismakingsweekend.(toch gewoon effectief) combineren met de voorjaars lijkt me niet voor iedereen wenselijk. (zie tijdens de voorjaars toch andere gezichten dan tijdens de najaars) maar goed misschien moeten we deze discussie zaterdag maar voeren. groeten

McBrown
    Participant

tja, dat is DE vraag: willen we nieuwe aanwas, of gaan we door als een reunistenclub?

jodiwatervogel
    Participant

Misschien nog een plan! we houden deze discussie op vrijdag avond, en doen verder gewoon ons ding. We verwelkomen de 2 belangstellenden op zaterdag avond, als een soort van langdurige kennismakingsborrel, we laten ze gewoon bij de alv zitten en maken daar gewoon een leuke alv van. (echte discussies dus op vrijdag) Op die manier houd je de belangstellende enthousiast (of niet natuurlijk) om een volgende keer mee te gaan om geinstaleerd te worden.

jodiwatervogel
    Participant

ooh op die fiets! Weet niet nog niet wat ik daar van denk.

sier
    Participant

Belangstellenden niet meenemen lijkt me niet slim. Waarom niet verkort programma met op zondag prevoorjaars excursie?

Menne
    Participant

Geen nullen mee, maar wel belangstellenden lijkt me een goed plan. Deze twee belangstellenden hebben immers ook rekening gehouden met een weekendje weg.

Banaan
    Participant

Ik ben het wel eens met Jeroen, ik ga er voorlopig van uit dat er op zaterdag nog wel gewoon 2 nullen bijkomen, de voorbereidingen gaan iig gewoon door daarvoor en dan kunnen we iig op vrijdagavond de discussie voeren…

Discussie op vrijdag lijkt me een uitstekend idee.

bvo
    Participant

Ik vind de term reunistenclub onacceptabel: kijk eerst met welke aankomstjaren je nog omgaat?

In de huidige situtaie moet het bestuur juist ondersteund worden ipv te spreken over verandering. Hiervoor plaats je de juiste mensen in bijv de Najaarsexcursie-commissie en in bijv de WAAIER-commissie (Wisselende Ab Actis voor Interne en Externe Relaties), die kan notuleren tijdens ALVs en ledenbrieven kan schrijven. Of zijn commissies hier niet voor bedoeld? Wel goed is dan de borrels/ALVs naar de vrijdagavond.

De 2 belangstellenden moeten mee, desnoods zaterdagochtend ophalen / zaterdagmiddag meerijden. Gewoon standard programma. Die andere 2 in het voorjaar. Geen probleem. Als de organisatie van de voorjaarsexcurise een probleem wordt, dan … moet er een commissie komen van enthousiaste mensen.

McBrown
    Participant

inderdaad, we noemen de nullen belangstellenden en maken er ‘n najaarsexcursie met een voorjaarsmentaliteit van. Goed plan.

bvo
    Participant

Er zijn vette en magere jaren (daar is een heel dik boek over geschreven).

1983-1989 = vet
    1990-1996 = vet
    1997-2003 = mager
    2004-2010 = mager

McBrown
    Participant

Ah BV, ik voel me zeer gevleid dat je me bij “mager” indeelt; dat heeft sinds het begin van m’n studententijd (om onverklaarbare redenen) niemand meer tegen me gezegd.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)

You must be logged in to reply to this topic.