Spelletjesclub

Home Forums Stammtisch Spelletjesclub

This topic contains 14 replies, has 3 voices, and was last updated by  admin 23 years, 4 months ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Mr. T
    Participant

Misschien kan Miölnir, als gave tegenhanger van Atlas, beter omgezet worden in gave tegenhanger van S&S.
    Wil iedereen die Kolonisten heeft z’n hand opsteken?

Pieter
    Participant

Kolonisten zuigt.

admin
    Keymaster

Thomas zuigt kolonisten zuigen Thomas,
    dit vormt een piramide.

admin
    Keymaster

Mag ik mijn hand weer naar beneden doen? Hij slaapt en begint blauw te worden hetgeen bevestigd dat ik ook maar gewoon een warmbloedig zoogdier ben, die aan kolonisten zoog…

Vooral toen we na een inkomend basisspelltje de truken uit de trukendoos haalden en met zeevaarders gingen spelen, kwamen mijn zeebenen zeer gunstig van pas. Jawel, met in totaal 1 schip gebouwd te hebben (zonder handelroute, riddermacht of overwinningspunten(!)) waterdicht 12 punten gescoord…

Dank u voor deelname aan dit leesplezier.

admin
    Keymaster

En ook mijn hand hou ik op. Overigens was dhr. Vogelaar kansloos ingemaakt door ondergetekende desondanks dat hij het spel zelf had meegebracht.

DvdM

admin
    Keymaster

> Misschien kan Miölnir, als gave tegenhanger van Atlas, beter omgezet worden in gave tegenhanger van S&S.
    > Wil iedereen die Kolonisten heeft z’n hand opsteken?

Mag ik nu ook bij de sub

admin
    Keymaster

Alleen als je er in geslaagd ben om voldoende tegenstand te bieden. O jee, een interview:

interviewer: beste DvdM, hoeveel keer heeft u kolonisten gespeeld sinds u het spel in spe gekocht heeft?
    DvdM: dat is om en nabij de 21 keer geweest
    interviewer: en hoeveel keer heeft u hierbij gewonnen?
    DvdM: dat is 17en een halve keer geweest.
    Interviewer: 17 1/2de keer?
    DvdM: Ja, de halve keer staat voor een medespeler die niet kon verkroppen dat de turk wederom bij hem werd neergezet en pardoes het bord omgooide. ik stond (uiteraard) op winst.
    Interviewer: dat is wel vaak winnen of niet?
    DvdM: Ja, eurh, eurh, dat is 83%. volgens de kansberekening wint een gemiddelde speler in 25% tot 33% van de gevallen. Dat betekent dat ik best wel tot de “cum laude” spelers mag worden gerekend.

Dank u wel, kijkers en luisteraars. We gaan nu weer terug naar de Miolnir-stammtisch, waar nog meer spelers verkeren.

Mr. T
    Participant

Een voor geologen gekuisde versie van het spel:
    geen hout, geen graan, geen zöt, alleen maar erts, goud, schapen en Mediterrane types.

admin
    Keymaster

:Noot van de redactie
    Het dient wel vermeld te worden dat dhr DvdM alleen maar Catan heeft gespeeld met de kinderen van de buren die in een leefdtijd hebben van 4, 5 en 6 jaar

admin
    Keymaster

En Bouko’s.

admin
    Keymaster

Waarom geen zot? Ik wil olie, ik wil gas en ik wil slab detachment bij de trench.

Mr. T
    Participant

Zöt alleen in de eerste ronde, daarna ben je lid (en er komen dan toch geen spelers bij, het is geen Risk om 3:00 am).

> Waarom geen zot? Ik wil olie, ik wil gas en ik wil slab detachment bij de trench.

Mr. T
    Participant

En de struikrover heet dan Greenpeace

admin
    Keymaster

Rot op kutkop,

Ik heb die avond (net als jij) 50% van de hoeveelheid spelletjes gewonnen. Sterker nog: ik heb als eerste gewonnen met jouw basisspel!

Noot: het ‘mexen’ tel ik niet mee als spelletje omdat ten eertse daar de regels tijdens het spel veranderen, ten tweede er nooit een winnaar of verliezer worden beschouwd: alleen maar doorzetters en afhakers en ten derde omdat de ‘straf’ een ratjetoe van likeurtjes, cocktailmixjes en andere vrouwendrankjes was, zodat alleen Janneke razendroze blosjes op haar wangentjes kreeg en ik alleen waterige ogen…

admin
    Keymaster

> Rot op kutkop,

> Ik heb die avond (net als jij) 50% van de hoeveelheid spelletjes gewonnen. Sterker nog: ik heb als eerste gewonnen met jouw basisspel!

> Noot: het ‘mexen’ tel ik niet mee als spelletje omdat ten eertse daar de regels tijdens het spel veranderen, ten tweede er nooit een winnaar of verliezer worden beschouwd: alleen maar doorzetters en afhakers en ten derde omdat de ‘straf’ een ratjetoe van likeurtjes, cocktailmixjes en andere vrouwendrankjes was, zodat alleen Janneke razendroze blosjes op haar wangentjes kreeg en ik alleen waterige ogen…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)

You must be logged in to reply to this topic.