S.Meerlap, contact gaarne!

Home Forums Stammtisch S.Meerlap, contact gaarne!

This topic contains 4 replies, has 3 voices, and was last updated by  admin 21 years, 5 months ago.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

admin
    Keymaster

Smeerlap, heb eens een telefoonnummer dat ik ook van je heb! Staat de afspraak van 6 december mbt spreidende systemen nog immer?

Reactie onder nummer 69 naar box 1.

Anoniempje.

Douwe
    Participant

Tja, waarschijnlijk krijg je nu een dikke Nigeriaanse neger op dat oude telefoonnummer.
    6 Dec kan ik ‘s avonds niet, overdag wel. 12 december komt mij wel uitstekend uit, zowel overdag als ‘s avonds.

> Smeerlap, heb eens een telefoonnummer dat ik ook van je heb! Staat de afspraak van 6 december mbt spreidende systemen nog immer?
    >
    > Reactie onder nummer 69 naar box 1.
    >
    > Anoniempje.

Jan
    Participant

> Nigeriaanse neger = pleonasme
    > Dikke Nigeriaanse neger = trionasme (?)
    >
    > Ben er zelf geweest en alle dikke Nigerianen zijn neger…, behalve de albino negers, maar die hadden eigenlijk ook gewoon negers moeten worden. Soms heb je ook nog pleochroïsche negers… Verder moet je dit commentaar misschien maar gewoon negeren…
    >

maar wat was nou een tautologie?!?!
    > Zwarte Piet (normale Pieten zijn wit…?)
    >
    >
    > >
    > > Tja, waarschijnlijk krijg je nu een dikke Nigeriaanse neger op dat oude telefoonnummer.
    > > 6 Dec kan ik ‘s avonds niet, overdag wel. 12 december komt mij wel uitstekend uit, zowel overdag als ‘s avonds.
    > >
    > > > Smeerlap, heb eens een telefoonnummer dat ik ook van je heb! Staat de afspraak van 6 december mbt spreidende systemen nog immer?
    > > >
    > > > Reactie onder nummer 69 naar box 1.
    > > >
    > > > Anoniempje.
    > >
    > >
    >
    >

admin
    Keymaster

In een pleonasme wordt een eigenschap die noodzakelijk eigen is aan het genoemde ten overvloede in een bepaling uitgedrukt, al dan niet opzettelijk; voorbeelden: houten boomstam, dubbel openslaande porte-briséedeuren. De eigenschap wordt altijd in een andere woordsoort uitgedrukt dan het hoofdwoord; een pleonasme bestaat dan ook vaak uit een combinatie van een bijvoeglijk en een zelfstandig naamwoord.

Een tautologie noemt het begrip of denkbeeld tweemaal of meerdere malen; voorbeelden: enkel en alleen, blij en verheugd, pais en vree. Een tautologie bestaat meestal uit twee of meer woorden van dezelfde woordsoort, dikwijls twee bijvoeglijke of twee zelfstandige naamwoorden.

admin
    Keymaster

> In een pleonasme wordt een eigenschap die noodzakelijk eigen is aan het genoemde ten overvloede in een bepaling uitgedrukt, al dan niet opzettelijk; voorbeelden: houten boomstam, dubbel openslaande porte-briséedeuren. De eigenschap wordt altijd in een andere woordsoort uitgedrukt dan het hoofdwoord; een pleonasme bestaat dan ook vaak uit een combinatie van een bijvoeglijk en een zelfstandig naamwoord.
    >
    > Een tautologie noemt het begrip of denkbeeld tweemaal of meerdere malen; voorbeelden: enkel en alleen, blij en verheugd, pais en vree. Een tautologie bestaat meestal uit twee of meer woorden van dezelfde woordsoort, dikwijls twee bijvoeglijke of twee zelfstandige naamwoorden.
    >
    >

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.