Home › Forums › Stammtisch › NAP-tips
This topic contains 5 replies, has 3 voices, and was last updated by Douwe 22 years, 5 months ago.
-
AuthorPosts
-
December 10, 2002 at 08:38 #13804
Heeft er iemand nog een leuk idee wat ik in Napels kan doen/bezichtigen, exclusief:
– de haven
– de havenkroeg
– de havennachtclub
– de havenanimeerclub
– de havenbordelen
– het nationaal museum
– het archeologisch museum
– 2 miljard kerken
– 1 miljard pizzerias
– Ercolano
– Pompeij
– de VesuviusDecember 10, 2002 at 08:39 #16777en die ene Kaputsjieno-bar in dat nauwe steegie heb ik ook al gezien…
December 10, 2002 at 09:53 #16779Kan je niet bij zo’n geofoon op de Vesuvius wat gaan stampen?
>
> en die ene Kaputsjieno-bar in dat nauwe steegie heb ik ook al gezien…December 11, 2002 at 08:25 #16780Ga naar de vulkaankrater Solfatara (bij Pozzuoli, aan het noordleijke deel van de baai van Napels): Enorme zwavelpoelen, vuren uit de grond, onhebbelijke stank en…. een camping naast de zwavelputluchtverspreider. Erg gaaf. Was in de Romeinse tijd een kuroord en het verhaal gaat dat er mensen zijn doodgemarteld (gestorven van de stank neem ik aan). Bovendien staat er middenin de gore dampen een scheefgezakt, geel uitgeslagen hutje met ‘Observatorio’ erop. In Pozzuoli staan bovendien nog wat bejaarde tempels.
Veel plezier!
>
> Heeft er iemand nog een leuk idee wat ik in Napels kan doen/bezichtigen, exclusief:
> – de haven
> – de havenkroeg
> – de havennachtclub
> – de havenanimeerclub
> – de havenbordelen
> – het nationaal museum
> – het archeologisch museum
> – 2 miljard kerken
> – 1 miljard pizzerias
> – Ercolano
> – Pompeij
> – de VesuviusDecember 11, 2002 at 13:57 #16784Je kan een stripboek van Dilbert gaan kopen?
December 11, 2002 at 16:41 #16785Napels is echt een stad van macho’s, niet alleen in het verkeer. Als je met de trein op het station aankomt, wemelt het er van de mannetjes met dure kleding en strakke glimmende kapsels. Ook het straatbeeld in Napels zelf wordt bepaald door macho’s. Toch lopen er op sommige boulevards langs de zee homostelletjes te flaneren en een rondje op het rotsstrand naast de boulevard maakt snel duidelijk dat die vissende mannen in zwembroek eigenlijk voor iets anders komen. Misschien niet meteen bijzonder, maar toch wat onverwacht in een stad die opvalt vanwege het macho uiterlijk en gedrag van zijn mannelijke bevolking.
>
> Heeft er iemand nog een leuk idee wat ik in Napels kan doen/bezichtigen, exclusief:
> – de haven
> – de havenkroeg
> – de havennachtclub
> – de havenanimeerclub
> – de havenbordelen
> – het nationaal museum
> – het archeologisch museum
> – 2 miljard kerken
> – 1 miljard pizzerias
> – Ercolano
> – Pompeij
> – de Vesuvius -
AuthorPosts
You must be logged in to reply to this topic.