Globalisering? Weet je wat globanalisering is?
Op het moment dat je als topwetenschapper in spe het machtigste land van de wereld wil helpen met een numeriek model over demping van geluidsgolven in een reservoirgesteente als gevolg van vloeistofstroming als zo’n drukgolf voorbijfietst, je zonder pardon 3x geinterviewd wordt bij de immigratie omdat je als iets meer van de wereld hebt gezien dan de route tussen de Burger King en je kantoor…. Zo ben ik anderhalf (!) uur bezig gehouden om uit te leggen wat ik als olieboer te zoeken had in Turkije, Egypte, Turkmenistan en Azerbeidjan… Volgende x ga ik het volgens het arische boekje doen en neem ik weer mijn lekkere blonde vrouw met blauwe ogen mee… Een nieuw paspoort zonder Arabische stempels is nu toch al te laat, omdat “file Vogelaar” al bestaat…
Ook heb ik het nog verder vernaggeld door in onze sportcabrio 30km/uur te hard te rijden volgens de radar van een State Trooper, die mij vervolgens met zwaailichten en alle toeters en bellen uiteindelijk in wist te halen en mij kon stoppen… Weer een nieuwe folder in “file Vogelaar in de States”… “Put your hands on the roof…” Which f*cking roof?
Tip: neem 2 paspoorten… of koop een cowboyhoed