Geologen in de strijd met de Taliban

Home Forums Stammtisch Geologen in de strijd met de Taliban

This topic contains 3 replies, has 1 voice, and was last updated by  admin 22 years, 4 months ago.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

admin
    Keymaster

‘Rotsen verraden verblijfplaats Bin Laden’

Uitgegeven: 17-10-2001 12:46

AMSTERDAM – Toon mij uw rotsen en ik zeg u waar u bent. Het zou het motto kunnen zijn van de Amerikaanse geoloog Jack Shroder, die stelt de verblijfplaats van Osama bin Laden te kunnen bepalen aan de hand van de rotsformaties die te zien zijn op videobeelden met Bin Laden.

Op de video die op 7 oktober werd uitgezonden door het televisiestation Al-Jazeera, is Bin Laden te zien terwijl hij voor een grijzige rotswand een verklaring aflegt.

De geoloog, die enkele jaren in Afghanistan verbleef, zegt op de site van CNN dat de sedimentaire gesteenten die op de video te zien zijn alleen in twee zuidoostelijke provincies van Afghanistan, Paktia en Paktika, voorkomen.

Een preciezere locatie kon de geoloog van de Universiteit van Nebraska niet geven, omdat de kwaliteit video-beelden daar volgens hem niet goed genoeg voor zijn.

Volgens Shroder hebben Amerikaanse overheidsfunctionarissen al contact met hem gehad over zijn bevindingen.
    [img]http://nu.nl/img?name=binladen.aljazeera&x=234&y=170[/img]

admin
    Keymaster

DEN HAAG – Een demonstratie van vooral Koerden tegen uitzettingen van asielzoekers naar Noord-Irak is donderdag in Den Haag uit de hand gelopen. Enkele demonstranten hebben vanaf de Hofplaats met stenen tientallen ruiten van het gebouw van de Tweede Kamer ingegooid.

Er zijn tussen de 150 en 250 demonstranten, aldus de politie, die ieder zo’n vijtig stenen moeten hebben geworpen. Uit de sedimentaire textuur van het werpgereedschap heeft een undercover geoloog van de politie de verbblijfplaats van de illigalen ontdekt. Alle stenen zijn uit een zelfde straat gebikt van een geheim gehouden locatie in de Bijlmer.

Alle uitgangen van de Tweede Kamer zijn inmiddels gesloten. De politie probeert de gemoederen te sussen. De demonstranten dragen borden mee met daarop teksten als ‘Stop uitzettingen Noord-Irak’ en ‘Noord-Irak is onveilig’.

De mobiele eenheid van de politie heeft een charge uitgevoerd. De demonstranten gooien met stenen en fietsen. De frame nummers van de gejatte fietsen blijken ook het Bijlmer spoor te volgen. Ook hebben ze een tram belaagd. Ze slaan met hun vuisten en straatstenen tegen de tram. Zij hebben bovendien bushokjes vernield. Het winkelend publiek in de omgeving maakt zich snel uit de voeten. De politie heeft opgeroepen de actie te beëindigen. Willen jullie stoppen, aub!

admin
    Keymaster

De Koerden zijn de grootste ethnische meerderheid zonder een land. En dat is gewoon onacceptabel. En ook nog als je eigen leider wordt ontvoerd en de hele wereld zich er nix van aantrekt. Stelletje mietjes, durven niet in opstand te komen tegen de Turken om de internationale rechten van de mens te waarborgen. En hoogst waarschijnlijk zit Ocalan nu (december 2001) nog steeds in die martelkamers die in Turkije een gevangenis wordt genoemd. Zo’n man verdient repect, om zijn leven te durven geven voor zijn volk. Elk land heeft in zijn geschiedenis hun patriotische helden, met de nadruk op held. De patriotische held van de Koerden wordt bestempeld als een terrorist, alleen maar omdat hij in opstand komt tegen de bezetters van zijn volk. En doen de meeste patriotische helden dat niet dan? Hij komt in opstand tegen een volk (de turken)die de Koerden zien zoals de KKK de negers zien. Niet dat ik iets tegen negers heb. Maar is het dan niet begrijpelijk dat hij verzet toont namens zijn volk. Iemand moet de Koerden in Turkije toch beschermen. De Turken zeggen dat ze geen oorlog hebben met de Koerden. Maar hoe komt het dan dat toen ik door Oost-Anatolie reisde (Augustus 2001) ik om de 5 kilometer een gewapende uitkijkpost zag en om de 25 kilometer was er een kazerne vol met soldaten en geavanceerde wapens en wapentuig. En dat tegen een ontwapende volk. Dan valt het toch ook wel te begrijpen dat ‘iemand’ in actie moest komen. Als je ouders voor je neus worden neergeslagen omdat de ‘Jandarma’ (politie) daar zin in had. Dan zou jij toch ook niet zeggen: “O wat jammer volgende keer beter”, dan ben je denk ik ook verzongen op wraak op welke manier dan ook. Ook al houdt dat in om in het verzetsleger te gaan genaamd PKK. Gesticht door een man die het durfde een verzetspartij te stichten in een land waar je onderdrukt wordt door het vuilste volk ter wereld. Die zijn medemens (een niet-turk) die in het zelfde grondgebied zit onmenselijk behandelt. Niet alleen tegen de Koerden, maar ook bijvoorbeeld tegen de Armenen. Wiens volk ze voor bijna drie kwart hebben afgeslacht. Alleen omdat ze volgens hun in hun land zaten dat niet eens van hun was. En dat weet iedereen. Iedereen weet dat de Turken niet uit Anatolie komen. Maar uit Turkmenistan/Mongolie gebied.

Is het nu niet begrijpelijk dat de Koerden, net zoals elk ieder ander volk, erkenning, autonomie en een eigen land willen.

Alvast bedankt voor het plaatsen van mijn stukje txt.

Mirko

PS: Ik vindt dat als je te gast bent in een ander land je je hoort te gedragen, en ik ben zelf een allochtoon (Koerd) dus dit is geen rascistische opmerking.

PS 2: Ik wil hierbij niet alle Turken over één kam scheren. Ik heb zelf goede Turkse vrienden, maar ik vindt dat 90% van de Turken die in Turkije wonen zich erg vuil gedragen tegenover de Koerden. En ik heb het zelf persoonlijk meegemaakt en het is zeker niet ‘plezierig’ om beoordeeld te woorden op je afkomst en je overtuigingen.

admin
    Keymaster

> De Koerden zijn de grootste ethnische meerderheid zonder een land. En dat is gewoon onacceptabel. En ook nog als je eigen leider wordt ontvoerd en de hele wereld zich er nix van aantrekt. Stelletje mietjes, durven niet in opstand te komen tegen de Turken om de internationale rechten van de mens te waarborgen. En hoogst waarschijnlijk zit Ocalan nu (december 2001) nog steeds in die martelkamers die in Turkije een gevangenis wordt genoemd. Zo’n man verdient repect, om zijn leven te durven geven voor zijn volk. Elk land heeft in zijn geschiedenis hun patriotische helden, met de nadruk op held. De patriotische held van de Koerden wordt bestempeld als een terrorist, alleen maar omdat hij in opstand komt tegen de bezetters van zijn volk. En doen de meeste patriotische helden dat niet dan? Hij komt in opstand tegen een volk (de turken)die de Koerden zien zoals de KKK de negers zien. Niet dat ik iets tegen negers heb. Maar is het dan niet begrijpelijk dat hij verzet toont namens zijn volk. Iemand moet de Koerden in Turkije toch beschermen. De Turken zeggen dat ze geen oorlog hebben met de Koerden. Maar hoe komt het dan dat toen ik door Oost-Anatolie reisde (Augustus 2001) ik om de 5 kilometer een gewapende uitkijkpost zag en om de 25 kilometer was er een kazerne vol met soldaten en geavanceerde wapens en wapentuig. En dat tegen een ontwapende volk. Dan valt het toch ook wel te begrijpen dat ‘iemand’ in actie moest komen. Als je ouders voor je neus worden neergeslagen omdat de ‘Jandarma’ (politie) daar zin in had. Dan zou jij toch ook niet zeggen: “O wat jammer volgende keer beter”, dan ben je denk ik ook verzongen op wraak op welke manier dan ook. Ook al houdt dat in om in het verzetsleger te gaan genaamd PKK. Gesticht door een man die het durfde een verzetspartij te stichten in een land waar je onderdrukt wordt door het vuilste volk ter wereld. Die zijn medemens (een niet-turk) die in het zelfde grondgebied zit onmenselijk behandelt. Niet alleen tegen de Koerden, maar ook bijvoorbeeld tegen de Armenen. Wiens volk ze voor bijna drie kwart hebben afgeslacht. Alleen omdat ze volgens hun in hun land zaten dat niet eens van hun was. En dat weet iedereen. Iedereen weet dat de Turken niet uit Anatolie komen. Maar uit Turkmenistan/Mongolie gebied.

> Is het nu niet begrijpelijk dat de Koerden, net zoals elk ieder ander volk, erkenning, autonomie en een eigen land willen.

> Alvast bedankt voor het plaatsen van mijn stukje txt.

> Mirko

>
    > PS: Ik vindt dat als je te gast bent in een ander land je je hoort te gedragen, en ik ben zelf een allochtoon (Koerd) dus dit is geen rascistische opmerking.

> PS 2: Ik wil hierbij niet alle Turken over één kam scheren. Ik heb zelf goede Turkse vrienden, maar ik vindt dat 90% van de Turken die in Turkije wonen zich erg vuil gedragen tegenover de Koerden. En ik heb het zelf persoonlijk meegemaakt en het is zeker niet ‘plezierig’ om beoordeeld te woorden op je afkomst en je overtuigingen.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.