geo <-> klusje

Home Forums Stammtisch geo <-> klusje

This topic contains 19 replies, has 10 voices, and was last updated by  Douwe van Hinsbergen 20 years, 1 month ago.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author

Pim van Geffen
    Participant

Ja, kom nah, B’Vo wil ‘t toch billig?

Be de Ghamma ken je auk gewaun un graniet-printje op vinyl kaupe; da’ plak je dan gewaun auveh je awe RVS aanrech – klaah!

Vraag mah aan Dirrukjan:
    [img]http://home.wanadoo.nl/alexander.huisman/Maart%20040401%20rd%20strip.JPG[/img]

b’vo
    Participant

…ik weet heus wel dat “petit graniet” een andere naam is voor “Belgisch Hardsteen”, (dat zei die keukenboer namelijk, vanochtend) en Oom Hugo zei dat waarschijnlijk tijdens mijn Ardennenexcussie 1995 (goed jaar) ook…

Sterker nog ik leer nog meer geologische termen: inbouw, uitsparing, verstek, facet, lambrisering, Reginox, Franke, inductie … lijkt wel een opsmming van jaarclubnamen. En niet te vergeten de koel-vries-combinazioni, maar dat heeft niets met geologie te maken…

Hoepel
    Participant

wel hoor, ik had namelijk een baan in een mobiele koel-vriescombinatie en ben geoloog. ga je mee op excursie bonk? dan kan ik je er meer over vertellen.

admin
    Keymaster

Beste Douwe,

Voor jouw informatie, ons keukenblad is gemaakt van Arduin AKA Belgisch Hardstaan AKA Petit Granit, ook wel bekend als donker fossielhoudend kalksteen dat in de belgische ardennen gewonnen word en rijk is aan crinoiden en andere fossieltjes, kom maar eens kijken bij ons in de keuken, het ligt er ook op de grond. Het is wel degelijk keukenbladgraniet!!!

Lieve Saskia,

Het ‘graniet’ dat b’vo bedoelt betreft het magmatische gesteente met krwarts en veldspaat. De ‘petit granit’ uit Belgie is net zo goed graniet als ‘fools gold’ goud is.

Jij hebt het dus over keukenbladpetitgranit :-)

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)

You must be logged in to reply to this topic.