Home › Forums › Stammtisch › Achterlijke Britten
This topic contains 18 replies, has 10 voices, and was last updated by admin 20 years, 4 months ago.
-
AuthorPosts
-
December 9, 2004 at 18:05 #14556
O.K., dat Britten niet de meest gastvrije, leukste en aantrekkelijkste mensen van Europa zijn, moge intussen wel duidelijk zijn, niet? Dat ze er volslagen debiele wetten op na houden (zoals het verbod op het kopen van bier in de supermarkt voor elf uur ‘s ochtends) was me ook al langer bekend. Maar wat ik net bij thuiskomst in de brievenbus vond slaat werkelijk alles. Inderdaad, het hele land is volledig achterlijk.
p.s: “fairy lights” = kerstboomverlichting, en dus niet ‘kerosine fabriek’ of iets dergelijks…***********************
Dear Resident,
It has come to our attention that you have fairy lights in your room.
Under the terms of your accomodation contract, these are a fire hazard and have been removed. The resident is expected to obey the regulations of the accomodation contract; the Landlord may, on the grounds of gross misconduct of the Resident, terminte the Contract with immediate effect.Sincerely yours,
Residence Manager.*************************
December 9, 2004 at 20:09 #19619Het moet niet gekker worden daar!
Die rukkers drinken toch alleen maar thee? Hoe moet dat dan met theelichtjes? En er wordt toch nergens zo uitbundig kerst gevierd als in de UK? En in Schotland is het zonder licht toch gewoon donker (vooral rond deze tijd)?Ze hebben deze nog wel bij XENOS:
Zal ik een setje opsturen of is dat te provocerend?
Maar wees gerust, waarschijnlijk kun je vanaf juni weer op de VLLL132 terecht, als ik met Anglo in Canada zit…
Veel sterkte!
December 9, 2004 at 20:32 #19620Nog een goeie:
Deze brief lag vandaag op mn deurmat:Dear Owner/occupier,
Our Enforcements Officers in Manchester have recently been handed a list of 11103 unlicenced addresses – it includes yours.
As you have already been made aware, using TV receiving equipment to receive or record TV programmes without a valid TV Licence is a criminal offence. Our database shows that there is no valid TV Licence registered at your address.
As a result, Officers have been authorised to visit your address at any time of the day, during evenings or at weekends. They will return if necessary.
If they have reason to believe you’re breaking the law, they will formally caution you under the Police and Criminal Evidence Act 1984, and take your statement. Alternatively, electronic detection equipment may be used to collect evidence of your watching or recording TV on the property without a licence.
If they find evidence that you are commiting a criminal offence, you may receive a summons to a hearing at your local court and could face a fine of up to 1,000.
…..
….
…
..MAAR IK HEB HELEMAAL GEEN TELEVISIE OP MN KAMER STAAN, EIKELS!!!
December 9, 2004 at 21:29 #19621Ze motten die dutchies gewoon niet! Die zijn veel te bijdehand in pikken britse banen in… Vuile liberale strebers! Dat zijn jullie! Met je bijdehante rooie pet-met-bakkebaarden! Beetje ons voor schot zetten! Barbarae!!!
U moet de groente van (rara) Barbara hebben!
December 9, 2004 at 21:33 #19622Nee, niet op je kamer, maar je bent al gespot op de verborgen camera:…
December 9, 2004 at 21:40 #19623****, ben ik direct ook gespot met mn nieuwe vlam
December 10, 2004 at 10:20 #19624In mijn 2e jaar kwam er een controleur lang van het kijk en luistergeld.
Hij keek een beetje zuur toen bleek dat ik geen TV had. Hij dacht K kan ik geen boete uitdelen aan zo’n arme kutstudentDecember 10, 2004 at 11:59 #19625…naar wie kijk en luister je dan niet? Naar die controleur?
December 10, 2004 at 13:39 #19626Een huisgenoot van me draaide nachtdiensten in een verzorgingstehuis ergens in Bristol. Als een bejaarde hem vroeg om een kopje warme melk dan moest hij steevast antwoorden dat hij geen magnetronbediendiploma had en dat ze die warme melk dus wel konden vergeten….
December 10, 2004 at 14:22 #19627Nou snap ik ze echt niet meer… Kuteilanders!
December 14, 2004 at 11:28 #19636De Landlord kwam me vijf minuten geleden mededelen dat er al twee dagen lang een vuilniszak in de keuken staat. Als deze voor vanmiddag 5 uur niet verwijderd is, wordt de keuken afgesloten, want dat is een fire hazard…..
Maar ze hebben wel gelijk: anders ontploft de vuilniszak en wordt deze gevangenis weggevaagd en vliegt het hele eiland de lucht en en fikt half Europa af. Want zo gevaarlijk zijn vuilniszakken nou eenmaal. Zeker in combinatie met kerstlampjes.
December 14, 2004 at 11:58 #19637Je hebt toch niet de KERSTLAMPJES in de VUILNISZAK gedaan? Wist je niet dat je daarvoor formulier LE6Sub18b in moet vullen, met authorisatie van de landlord?
Ik krijg een bedrag terug voor mijn verhuizing. Leuk he! Van de faculteit! Een dingetje snap ik echter niet. Ik heb iets meer gedeclareerd dan ik terugkrijg. Op zich is dat wel logisch, want ik heb echt ALLES gedeclareerd waar ik een bonnetje van had. En dat was nogal wat. Wat ik echter niet snap, is dat het bedrag waar zij op komen ONMOGELIJK te maken valt met de bedragen op de bonnetjes die ik heb ingeleverd…
Nou ja.
December 14, 2004 at 11:59 #19638Je hebt toch niet de KERSTLAMPJES in de VUILNISZAK gedaan? Wist je niet dat je daarvoor formulier LE6Sub18b in moet vullen, met authorisatie van de landlord?
Ik krijg een bedrag terug voor mijn verhuizing. Leuk he! Van de faculteit! Een dingetje snap ik echter niet. Ik heb iets meer gedeclareerd dan ik terugkrijg. Op zich is dat wel logisch, want ik heb echt ALLES gedeclareerd waar ik een bonnetje van had. En dat was nogal wat. Wat ik echter niet snap, is dat het bedrag waar zij op komen ONMOGELIJK te maken valt met de bedragen op de bonnetjes die ik heb ingeleverd…
Nou ja.
December 22, 2004 at 16:26 #19685McBrown, vond je landlord je haar ook brandgevaarlijk? Dat verklaart dan namelijk een hoop.
December 22, 2004 at 17:02 #19686Hebben ze bij jou ook de verwarming dicht gedraaid in de veronderstelling dat je als brits kutstudentje je Christmas break in het ouderlijk nest zal doorbrengen? Of is een verwarming bij jou sowieso een safety-hazard en heb je er geen? Er begint zich een laag rijp te vormen in mn neusholte.
-
AuthorPosts
You must be logged in to reply to this topic.